Saturday, August 2, 2008

Blog - kako da povećam broj poseta


Uvek kada se postavi pitanje posećenosti određenom blogu, morate da odgovorite na pitanje: "Šta na mom blogu poziva korisnike da ga ponovo posete?"
Na ova pitanja, odgovori su jednostavni, i samim tim veoma komplikovani zarealizaciju.

Prvo da pogledamo grafikon.
Prikazuje 18 meseci prometa na blogu.
Ovo je dovoljan period za praćenje prometa, godinu dana. 
Kada se pogleda grafikon u okviru meseca, oscilacije su veće, ali je bitan period od godinu dana, i šta se dešava sa tim grafikonom, odnosno sa posetama.

On RASTE, odnosno broj poseta se povećava.

Osnovna su dva razloga:
1.  Spreman sam da radim na sadržaju. Svakoga dana dodajem novi post mom sajtu. Sada je to po 7 do 10 postova dnevno. Novi post, i rad na novim temama. Arhiva raste, pa posetilac sajta brzo utvrdi da na sajtu ima obilje informacija, i da ga vredi posetiti. Danas ih ima 70, ali za mesec dana taj broj će biti trocifren. Znači kriva sadržaja raste, pa prema tome mora i kriva posećenosti.
2. Porast linkova koji upućuju na moj blog. Uvek morate da znate da se vaš blog upoređuje sa drugim. Ako nekoga ne zadovolji, on ga više neće posećivati. Ako zadovolji, on će upućivati na vaš blog, pa će i broj dolazećih linkova biti veći. Prema tome, ako KOMPJUTER BIBLIOTEKA, kao moj sponzor upućuje na moj sajt, i to bude dnevno oko 50, posećenost mog sajta će biti veća nego što je bila, pa će i kriva biti veća. Ali sa sajta www.kombib.rs 
će dolaziti na moj sajt samo ako ih teme interesuju. Ono što je najbitnije, to će i Google da registruje, i "DA PRIMETI" kroz grafikone.

Na kraju dolazimo do najbitnije stvari. Plaćanje. Neko će želeti da plati da se pojavi na vašem sajtu, samo ako poseta sajtu raste. To su novi kupci, i veća mogućnost da se za njih saznaju i oni koji posećuju vaš blog.

Uvek isti smer: SADRŽAJ - LINKOVI - ZARADA (popularnost).

No comments: