Thursday, February 26, 2015

Ako si uhvatio nešto u mrežu, ne raduj se, za svakog ima mreža

Sve ima svoju mrežu, koja se ne vidi, mrežu da uhvati nešto u nju. Jutro ima mrežu, pa nas uhvati pospane da se sa danom borimo. Noć ima mrežu, uhvati nas svojom tajnom, mrakom, dubinom, skrivanjem onoga što je po danu tako vidljivo. I Erih Koš ima svoju mrežu u koju hvata knjige. Objavljivao je svoja dela pod pseudoninom E. Minić. Kao što ja pišem pod Zoin Mihailo.
Nekoga uhvate reči u mrežu pa piše kao da ne može bez pisanja. Nekoga uhvati izgovorena reč u mrežu, pa uvek nađe nekoga da mu nešto kaže, pa govori kao da ne može da stane.
Imati kita za kućnog ljubimca za mene je bio izazov. Bio mi je potreban je ogroman prostor, bazen u kome može da se kupa stotinu dece. Imati za ljubimca najveću životinju koja je ikada živela na Zemlji. Ja sam voleo mleko, ali ipak nisam mogao da popijem 400 litara dnevno. Da sam imao kita zvao bih ga Mali Mak.
1967. je objavljen Markesov roman Sto godina samoće. Zanimajući se za seks, naziv romana smo promenili u Sto godina samo 'oће, misleći da znamo kao izgleda žena koja neprekidno hoće. Pronađena je Muška voda pod Konjuhom kod Kladnja. Nismo je pili, ali smo osećali muškost ma šta jeli i pili, i kad ne bi jeli.
Bežeći iz jedne mreže upadamo u drugu. Neko upozna zakone mreže i hoće da postane njihov vladalac. Drugi neko kada ih upozna hoće da ih razbije, iseče na komade. Treći neko se pomiri sa sudbinom govoreći da je mreža jača od njega i da on tu ništa ne može.
Od svih mreža, najbolje hvataju mrežaste čarape. Prvo pogled. Mrežaste čarape moja majka nikada nije nosila, ali su nosile nečije majke. Na mrežastim čarapama se najlakše vidi kada su pocepane. Mislim da žena lakše zaplače kada joj se pocepaju mrežaste nego neke druge čarape. Ili su žene koje nose mrežaste čarape - takve.
Kada sam kao dečak sa tečom išao u ribu pitao sam ga zašto ne nosimo mrežu. Nosili smo desetak štapova. Nije u redu da budemo pametni sa mrežom. Ovako se sa svakom ribom nadmećemo, nadmudrujemo. Teča upeca iskusnu ribu, za mene su bile one neiskusnije. Jednom smo toliko ribe doneli kući da je majka rekla: Kao da ste lovili mrežom.
Nikada nisam igrao fudbal dobro, ali sam imao loptu, pa su me uvek uzimali u tim. Mali golovi, ili golići su imali krpljene mreže, nekoliko puta, nebrojeno puta. Oni koji bi izgubili meč krpili bi obe mreže.




No comments: