Tuesday, February 17, 2015

Tajna je to što se manje ljudi udavilo u moru nego u baricama

Pisanje je tajna, a ne napisati još veća. Tajne. Treći put Ninovu nagradu dobija jedan autor. Oskar za Oskara. Treća knjiga tetralogije Robija. Oskar jedini do danas. To je jedna tajna. U sabranim delima Tajne su šesnaesta knjiga po redu. Knjige na Kupindu sve imaju neku posvetu. Može knjiga od posveta da se nepiše. Svaka posveta krije tajnu. Knjige prodaju oni koji tajne posveta ne znaju.
Preskačem dane kao barice. Preskačem mesece kao reku. Godinu preskačem kao jezero, ali ne mogu da ga preskočim, upadam u vodu. Ako ne mogu da preskočim, mogu da preplivam. Tajna je to što se manje ljudi udavilo u moru nego u baricama.
Te 1964. sudarili su se vozovi. Uvek sam voleo vozove i pitao kao dete ako se danima voziš vozom da li može da se dođe do kraja sveta. Dobio sam igračku voz sa šinama koje voz vrte u krug. Kada mi dosadi da se voz kreće ukrug stavim nešto na prugu i voz ispada iz šina. Tada postaje interesantno. Tajna je gde je sada taj voz. Samo se jednog dana izgubio. Mislio sam da roditelji kriju igračku koja mi dosadi. Da će jednom da se pojavi i da me iznenadi kao nova igračka. Ali voz se nije pojavljivao. Kada bi se danas 2015. godine pojavio, platio bih ga kao da je od zlata napravljen.
Ujednile su se zemlje Tanganjika i Zanzibar i nastala Tanzanija. Tajna je zašto se zemlje udružuju, ali još veća zašto se rasturaju. Nikada nisam mislio da zemlja u kojoj živim može da se raspadne. Ali sam uvek voleo globus celog sveta, nego kartu na kojoj je prikazana jedna zemlja i one koje je okružuju.
Tvorci programskoj jezika BASIC su pokrenuli prvi program. Dvadesetak godina kasnije pisao sam knjige u Amiga BASIC-u i počeo da zarađujem svoje prve pare. BASIC pare, bazne pare.  BASIc je imao svoje tajne, ali ko ih je otkrio mogao je da piše programe koji su radili nešto kao da rade nešto tajno.
Počele su demonstracije protiv rata u Vijetnamu. Kada sam rekao roditeljima da idemo u Ameriku da protestujemo rekli su da je daleko. Onda sam rekao da ovde protestujemo. E, ovde je bilo preblizu.
Zabranjem je slovenački časopis Perspektive jer je kritikovao sbirokratiju, samoupravljanje i zagovarao višepartijski sistem. Ono što nam danas izgleda nespojivo u perspektivi se spaja ma koliko ovde izgledalo blizu.
U drugom razredu osnovne škole učitelj Milenko Tošić traži da otkrijem tajnu o devojčici Ireni. Neću da otkrijem i dobijam šamar. On ima dva, tri metra, ja se smanjio, ali se smanjila i tajna u meni. Posle je Irena otišla u Indiju, a ja sam zaboravio tajnu. Postala je tajna i za mene.
Postavljen kamen temeljac za hidroelektranu Đardap i sa naše i rumunske strane. Kasnije otac radio u firmi koja distribuira električnu energiju. Narod je prozvao struja. Ima struje, nema struje. Tajna mi je kako to da pritisnem prekidač i sija, pritisnem - više ne sija.
Rodila se Mišel koja će kasnije postati supruga prvog Američkog crnog predsednika Obame.
Rodila se Olja Bećković koja je od 1991. uređivala i vodila Utisak nedelje da bi joj emisija 2014. bila skinuta sa programa B92, kada su drugi hteli da je uređeuju, a Olja vodi.
Rodio se i Boris Dežulović, pisac, za mene satiričar. Jebo sad hiljadu dinara. 
Sovjeti su ka Mesecu lansirali automatsku stanicu Luna 9 koja je emitovala prve TV snimke sa Meseca. Otac je pravio snimke fotoaparatom uvek kada bismo otišli negde, i oni koji su uspeli postajali su male fotografije. Ali nikada sa Mesecom u pozadini.






No comments: