Monday, February 9, 2015

Ako jurite moga pevca za ručak on će brže postati orao

1959. godina. Imam tri godine. Još ne znam da pišem, ali umem da sabiram. Moje dede Dušan i Ivanko su imale po dve noge. Deda Zoranov je imao tri noge. Dve njegove i jednu drvenu. Otac je tada imao najviše nogu u životu. Na njemu je bila cela porodica pa je nosio sebe, majku i mene na šest nogu.
Ninova nagrada nije dodeljena.
Crveni petao leti prema nebu, ali je završio u loncu kritičara. Bule je imao 29 godina kada ga je operjao. Niko ne voli mlade pevce. Vide novu zoru koju najavljuju, ali ne vole.Vide đavole, a ne vide sebe. Petao je doleteo do Japana. Petao kukuriče u Kejptaunu. Ako budete protiv mene, više ćete mi pomoći, nego da budete za mene. Ako jurite moga pevca za ručak on će brže postati orao. Ako radite na mom padu, ja ću brže rasti.
U Vinograd Gospodnji došli, obrali grožđe, izgazili ga u blatu, povadili vinove loze, zapalili u logorskoj vatri, zaorali i pustili da trava raste. Ni krave nisu imali da ih puste da travu pasu.
Ponoćni svirači sviraju po svadbama i na vašarima jer niko nema uši za njih. Moraju da odu da pevaju i sviraju po inostranstvu da bise dokazali u zemlji.
Prvi put prikazan prenos Bečkog novogodišnjeg koncerta. Ali ja ne znam da Beč postoji. Kasnije sam učio i svirao gitaru, ali orkestar je za mene bilo previše instrumenata.
Lansiran je prvi meteorološki satelit. Kakvo će vreme biti sutra? Ne znam. Promenljivo. Uvek je promenljivo. Za knjigu nikada neće biti dobro vreme. Bilo da je štampana, ili elektronska.
Pojavila se lutka Barbika. Uvek sam mislio da sa Barbikama treba da se igraju dečaci, čak i više nego devojčice. Da bi kasnije umeli sa devojčicama. Iz knjiga se ne uči kako sa ženama.
Štampan je prvi broj časopisa Bagdala iz Kruševca. Bagdala nije postojala badava.
Jugoslavija je podržala Alžirske pobenjenike pa su se odnosi Juge i Francuske malo zategli. Najveća tajna sveta je prijateljstvo između pisca i čitaoca. Kada nas čitalac podrži, a ne znamo ga. Razume nas on na svoj način, ali nama treba naš način, a čitaocu njegov.
Explorer 6 šalje prve slike Zemlje iz svemira. Gledao sam u nebo i govorio nasmejan: Ako me neko gleda odozgo hoću da budem nasmejan. Baba Koviljka je govorila: Gleda u nebo, kao da hoće Boga da vidi.
Sovjetska Luna 2 je prva letelica koja je dodirnula Mesec. Ja sam ga dodirivao prstom onako svako veče kada bih ga ugledao na nebu.
PGP objavio prvu ploču "Zvižduk u osam", ali ja nisam znao da zviždim. Ni da pevam. Više sam voleo da mi pevaju.
U Pirotskom Tigru otvorena fabrika guma. Automobili su bili toliko retki da je moj drug Bane zapisivao registracije automobila koji su prošli kroz glavnu ulicu i svoju kolekciju cenio kao da su svi automobili bili njegovo vlasništvo.
Sporstko klađenje je opet postalo dozvoljeno.Što nije imalo nikakve veze sa sportom, već sa parama. Vi se zabavljajte i trošite pare, a mi ćemo da vam uzmemo pola.
Godina je 1959. kada su pevčeve klali u podrumima zgrada. Donesu živog sa pijace, u podrumu uvek postoji neki panj i sekira. Petao se smiri kada mu staviš glavu na panj. Sekira uradi svoje. 

No comments: