Friday, January 9, 2015

Roman koji u naslovu ima samo jedno slovo ili broj

Moj život nije bogat događajima, tako da za svoj roman moram da ih izmišljam, uvijam u događaje koji su se dogodili, objašnjavm ih kroz živote drugih. Sve postaje istinita izmišljotinja. Moram da ih smišljam tako da od ničega sastavim rečenice koje će me voditi od prve strane do poslednje.
Meni NINova nagrada nije bitna, ali napravivši infografiku o svim romanima i piscima koji su je već dobili, otkrio sam da su do sada postojala dva romana koji su imali najkraće nazive. Jedan je bio Vir, koji je dobio nagradu davne 1974. drugi Tai skoro 40 godina kasnije, 2013.
Moj roman mora da ima manje od 3 slova. A, ne bi morao da ima ni jedno slovo. Zašto u naslovu ne bi bio broj? Na primer 7. Jer ja volim brojeve. A, broj 7 zato što nije deljiv ni sa jednim bždrugim brojem. Čak sam na svom sajtu dugo pisao o brojevima dana. Istina da sam završio roman pre nekoliko godina, on bi imao duži naziv: Već 9 godina M ima devet godina. Onda sam ostao kod početne ideje da roman 7 samo tako počne, a da se završi rečenicom koja bi mogla da glasi: Već 14 godina M ima devet godina, ako roman budem završio 2015. godine.
Ove godine moram da ga završim jer bih da napišem još jedan roman, prvi, pošto je ovo moj drugi roman. Zašto uvek mora da se prvo napiše prvi roman? Roman koji najviše koči jednog pisca, koji ga neprekidno dorađuje, ispravlja, neprekidno sumnja u njega kao da je izdajica. Prvo ću napisati svoj drugi roman, pa tek onda prvi. Roman pripada ciklusu "Svet koji se menja".
Ako je Crnjanski napisao Roman o Londonu,  ja bih mogao roman RoB, baš ovako napisano, ili Roman o Beogradu. To bi bio treći roman sa tri slova.
Mogao bih roman da nazovem po Zoe, jedini roman koji ću napisati. Zoe bi to volela. 

No comments: