Sunday, January 11, 2015

Kako sam postao Komentator

Azbuka se ne uči od A. Prvo slovo koje sam naučio da napišem bilo je M. Početno slovo mog imena. Gore, dole, gore, dole i slovo napisano. Prvo napisano je malo ličilo na M, a onda je i postalo pravo M. Slovo sam prepoznavao u novinama, u knjigama. Pronalazio sam ga i objavljivao: Našao sam ga. Video sam da može da bude drugačije, pa sam naučio da svako ko ume da piše ima svoja slova, svoje M. Moje M je počelo da se pojavljuje na svakom slobodnom mestu gde sam mogao da ga napišem.

Otac je kupovao dnevne, nedeljne i mesečne novine. Postojalo je mesto gde su novine odlagane, pa sam uzimao one novine koji više nikoga nisu interesovale. Ako majka može da čisti prozore sa novinama, mogu i ja da dopisujem M gde god hoću. Najveće M sam ispisao preko cele strane novina, Politike. prvo kao jedna isprekidana linija, onda linija do linije, sve deblje i deblje, dok nisam olovkom počeo da bušim novine. M izbušeno. Najveće M koje sam napisao. Kada naučim sva slova, onda ću napisati na celoj strani Politike po jedno.

M u maj kada sam slovo naučio.

Kada bi neko rekao: To je prvo slovo tvog imena, ja bih odgovorio da je to prvo slovo meseca maj.
Kada bi neko rekao: To je prvo slovo meseca maj, ja bih odgovorio da je to prvo slovo mog imena.
Zašto ne objavljuju prazne strane u novinama zbog nas koji učimo da pišemo, pitao sam. Ali moje slovo preko cele strane mi je pomoglo da ništa ispod njega ne vidim, ni slova ni fotografije.

M u Branko Miljković, pesnik koga je ubila prejaka reč na slovo M, te 1961.
M u Ernest Hemingvej, pisac koji je te 1961. godine sebe (M)akao.
M u Čiko Marks koji nas nije nasmejao kada je umro to 1961. godine.
M u nagrada "Meša Selimović"koju je dobio pisac Goran Petrović koji se rodio te 1961.
M u Meg Rajan, glumica koja se rodila te godine. Kasnije sam upoznao malu Megi koja me je zvala "Deda sa tabletom".
M u Majkl Džej Foks koji se rodio te 1961. i koji me je naučio da uvek mogu da se vratim u budućnost.

Od velikog slova sam prešao na mala. U novinama bih našao reč i dopisivao gde je imamo mesta M. Očekivao sam da će nešto da se dogodi. To i nije bilo nešto pametno. Sem kada sam M dodavao na mesta koja su menjala smisao reči.
M ispred ulica je pretvorio u Mulica.

Tada me je otac nazvao Komentator.
Ko zna šta će ti još pasti na pamet? rekao je.
Nakon čega sam ja očekivao da mi to nešto padne na pamet. I padalo je.




No comments: