Saturday, April 5, 2014

Raspberry Pi - kompjuter koji je uzbudljiv kao susret sa Commodore 64

Dugo nisam bio toliko uzbuđen kao juče kada sam u ruci držao kompjuter veličine lične karte ili platne kartice, Raspberry Pi, ili malinu za svakoga. Vraćam se u vreme svog prvog kompjutera Commodorea 64, koji sam kupio 1986. godine, u Minhenu u Šilerovoj ulici kod prodavca koji je znao srpski.
Raspberry Pi, malina koju volim u svim oblicima, od branja, do pravljenja džema pd malin zimi kad ih nema svežih, ali ima zaleđenih.
Mali kompjuter, malina kompjuter, malina koja razvija mozak.
Prva knjiga koju sam objavio u Kompjuter biblioteci je bilo uputstvo za korišćenje Commodore 128, a odmah zatim su bile i Memorijske lokacije za Commodore 64. Kada sam odneo prvu knjigu u knjižaru Mladost u SKC-u, tamo gde je sada Delfi knjižara, prodavačica me je podsmešljivo pitala o čemu je knjiga, pa kada sam objasnio, rekla je da će je negde ubaciti, ali nikako tamo gde su najtraženiji naslovi. Baš kao što i sada knjige za računare su malo sklonjene u ćošak. Prošao je mesec, pa je šefovica naručila 10 knjiga uz napomenu, da su sve knjige brzo otišle, ali da njoj nije jasno ko to kupuje niti je ona videla nekog kupca sa tom knjigom u ruci.
Pošto su knjige počele da se prodaju odlično, dobile su i bolje mesto, a šefovica je rekla da je njen sin tražio da mu kupi Commodore 128, pa će i njoj trebati knjiga. Htela je i autogram.
Raspberry Pi mi se čini kao novi početak u radu sa kompjuterima, jer nam nudi motor, a sve ostalo je na nama da napravimo, sklopimo, izmislimo.
Doneo sam prva tri spakovana Raspberry Pi kompjutera u knjižaru, i odmah sam znao da će ga kupiti potpuno tri različita kupca, koja će napraviti potpuno tri različite stvari.
Već sam počeo na sajtu da objavljujem vesti koje treba da zainteresuju svakoga ko hoće da istražuje, o Raspberry Pi i njegovoj uključenosti u sve što može da nam padne na pamet.
Donro došli u novo doba kompjutera, koji će nam uključiti mozak koji smo polako počeli da isključujemo.

No comments: